Emas paralimpik malaysia - Rakyat Malaysia tidak puas hati pingat emas Ziyad dibatalkan

Malaysia emas paralimpik Pemenang Pingat

Malaysia emas paralimpik PARALIMPIK: Liek

Malaysia emas paralimpik PARALIMPIK: Bonnie

Malaysia emas paralimpik Paralimpik Tokyo:

Malaysia emas paralimpik Jejak emas

Malaysia emas paralimpik Misi memburu

Malaysia emas paralimpik Rakyat Malaysia

Pencapaian Terbaik Malaysia di Pentas Paralimpik

Malaysia emas paralimpik Kepulangan pemenang

Malaysia emas paralimpik Jejak emas

Malaysia emas paralimpik Paralimpik Tokyo

Pingat Malaysia sukan Paralimpik 2020

Pingat Malaysia sukan Paralimpik 2020

Untuk rekod, Bonnie adalah antara dalam kalangan lima atlet para negara yang diletakkan sebagai sandaran meraih pingat emas pada Sukan Paralimpik Tokyo 2020 bersama dua atlet olahraga, Mohd Ziyad Zolkefli dan Abdul Latif Romly selain pemain badminton para, Cheah Leik Hou dan atlet memanah, S Suresh.

  • Kejayaan Liek Hou dan Wei Lun menyaksikan Malaysia kini bakal mempunyai sandaran baharu untuk meraih pingat di Paris 2024, selain olahraga dan powerlifting yang menjadi penyumbang utama pingat sejak beberapa edisi lalu.

  • Edisi lalu, emas disumbangkan Ziyad Zolkefli dalam lontar peluru, Latif Romli lompat jauh dan Ridzuan Puzi pecut 100 meter , manakala gangsa diraih Siti Radiah Ismail lompat jauh wanita.

Kronologi Pingat Emas Ziyad Ditarik Balik & Punca Rayuan Malaysia Ditolak

Yoyogi National Stadium menjadi saksi kehebatan pemain berusia 33 tahun itu apabila menewaskan seteru utamanya, Dheva Anrimusthi yang juga pilihan utama dari Indonesia, 21-17, 21-15, pada hari keempat acara badminton, semalam.

  • Terdahulu, Liek Hou menempah slot ke final selepas menewaskan pemain dari Taiwan Fang Jen Yu 15-21, 21-10, 21-16 dalam aksi separuh akhir pagi tadi.

  • Walaupun tiada pingat dimenangi, penampilan Mohamad Yusof Hafizi dilihat paling menyerlah apabila berjaya memperbaharui rekod terbaiknya bagi acara kejar-mengejar 3000m lelaki C1 kecacatan fizikal untuk saingan trek di Velodrom Izu, dengan masa 3:58.




2022 blog.dabchy.com